Angst

Iedereen kent het wel, het gevoel van angst.

Soms een klein beetje en soms is het vol aanwezig. Op zich is er niks mis mee. We hebben het ook nodig om angst te voelen zodat we worden gewaarschuwd als er gevaar dreigt.

Maar wat als je angst je zo erg in de weg gaat zitten dat je dingen niet meer kunt doen. Dat je gevangen zit in je eigen angst en je niet meer kunt leven zoals je zou willen leven.

Dan wordt angst ineens een probleem. Je wilt iets heel graag maar wat je ook doet het lukt je gewoon niet.

Ik was zo angstig dat ik niet eens meer naar de supermarkt durfde. Dan wordt t wel echt een probleem want tja, ik zal toch moeten eten.

Ik heb enorm veel geleerd over angst en het is me gelukt om steeds meer angsten te overwinnen.

En ik leerde vooral dat angst eigenlijk niet eens het probleem was. Het grootste probleem was de relatie die ik met mezelf had. Hoe goed ik voor anderen was.. maar ik vergat mezelf.

Angst werd iets wat er vooral niet mocht zijn. En precies daar zat het probleem. Ik heb alles geleerd over mindset, zelfliefde ( hoe doe je dat?) en gevoel toelaten. En dan heb ik het niet alleen over angst gevoelens.

Maar leren alleen was niet genoeg.. ik mocht het vooral in de praktijk brengen. En dat was ook nog een hele weg.

Heb je last van je angsten en wil je er meer over leren? Dan ben je hier op de juiste plek!

Plaats een reactie


Is dit je nieuwe site? Log in om beheerdersfuncties te activeren en dit bericht te negeren
Inloggen